הפרשנים מעריכים: בתוך כמה זמן תוקם הממשלה?

אייל ראובן No Comments on הפרשנים מעריכים: בתוך כמה זמן תוקם הממשלה?

הפרשנים איתי גדסי וארי קלמן העריכו כי יו"ר ש"ס לא יכהן כשר האוצר: "זה ספין". ומתי תושבע הממשלה?

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן הפוליטי של 'קול חי' איתי גדסי ופרשן 'בחדרי חרדים' ארי קלמן, שוחחו עם דוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), על המשא ומתן להרכבת ממשלה.

איתי גדסי: "אני מעריך שדרעי לא יהיה באוצר בסוף. זו כנראה הייתה טקטיקה לצרכי משא ומתן. אבל היו רגעים שהוא השתעשע בזה באמת ואפילו קיבל לכך קרדיט ממועצת החכמים".

ארי קלמן: "אני מסכים שדרעי לא יהיה שר האוצר, אבל חשוב לציין שבסוף השבוע הוא אמר לכל מי שהיה סביבו אני הולך לאוצר. הוא עושה ספין – השאלה רק למי, האם מול סמוטריץ' בגלל משרד הדתות או שהוא רוצה העביר מסר לבג"ץ שמחכה לו מעבר לפינה עם עניין הקלון – שהוא הלך לקראתם כביכול בזה שלא לקח את התפקיד הבכיר יותר".

גדסי: "אני לא חושב שיש קשר בין חלוקת התיקים לנושא הקלון; אני חושב שנתניהו רצה לסכל את סמוטריץ' מתיק הביטחון שבעייתי מאוד שיהיה בידיו בגלל התדמית בעולם. אבל לא בטוח שתיק האוצר יגיע בסוף גם לסמוטריץ'".

קלמן: "סמוטריץ' מבחינתו בסוג של מאבק על הכבוד של המגזר הדתי לאומי. לא בטוח מה הוא עצמו רוצה יותר – אוצר או ביטחון. דרעי וסמוטריץ' לא הגיעו להבנה בנושא הדתות. הקרב שם יהיה קשה".

גדסי: "אני חושב שיש עוד זמן ולא תהיה ממשלה עוד השבוע". 

קלמן: "על קווי היסוד שזה הסכם מאוד רזה ובעיקר כותרות – יש הסכמה כמעט מוחלטת ברוב הסעיפים, אבל בנושא התיקים לא. ספק אם בשבוע הבא נראה הסכמים חתומים".



0 תגובות